Memilih sangat ke??



Assalamualaikum w.b.t



Setiap perempuan (kalau guna wanita lebih sedap bunyinya kann) mesti la nak pakwe/boyfriend/kekasih yang romantik, penyayang, baik, jujur, ikhlas dan yang paling penting....

SETIA!

Kita taknak la jenis yang tak cukup dengan satu. Kau sanggup ke kalau bf kau tu tak setia. Hari ni kau couple dengan dia, seminggu dua kemudian, dia plan nak cari lain. Kau sanggup ke lepaskan dia walhal kau sayang gila kat dia. Kalau kau jenis yang asal-awak-bahagia-bersama-dia-saya-tak-kisah takpela. Tapi kita sebagai perempuan ni memang tak suka berkongsi kan. Contohnya kau kahwin dengan pilihan hati kau, then tetiba suami kau tuh nak kahwin lagi satu. Agak-agak, kau sanggup tak nak bermadu? eh kenapa tibatiba aku nak cakap pasal ni?









Okey, satu lagi contoh ya.


Kau single. Tapi dalam hati kau nak sangat ada bf macam kawan-kawan kau yang lain. Tapi kau sedar diri kau. Kau tuh biasa-biasa je. Muka tak lawa sangat cam Wawa Zainal dan Lisa Surihani. Suara kau tak merdu cam suara Wawa  Zainal. Pinggang kau tak ramping. Kau biasa-biasa je. Kau tak pandai pakai make up dan bila kau pakai make up dekat muka mesti nampak pelik sungguh. Jadi kau hanya tahu pakai BB Cream atau bedak compact. Tak pandai nak letak shadow kat mata. Bila kau letak kat situ, mata kau nampak macam lebam dibelasah gangster semalam.






Jadi, kau hanya mampu berangan memiliki boyfriend idaman kau. Nak cari, takut tak jumpa atau takut tak ada siapa yang nak jadi boyfriend kau. Maaf kalau ayat kurang ajar. Maaf. Maaf. Maaf. Ini sekadar contoh saja okeh.





Jadi....





Apakah ciri-ciri lelaki idaman anda??






Mari saya kongsikan ciri-ciri lelaki idaman saya.






  • Tidak merokok.
Aku benci asap rokok. Rasanya cium bau kandang kambing lebih baik daripada terpaksa menyedut asap rokok. Nanti gigi kau kuning. Kau nak senyum pun aku tak berani nak tengok. huhuhu


  • Tidak rendah.
Sebenarnya nak letak pendek tapi sungguh tidak sopan yea! 
Kalau kau pendek daripada aku, nanti kau berdiri di sebelah aku orang akan cakap. "Eh adik kau ni dapat berapa UPSR?" T.T


  • Pandai jaga hati.
Harini kita plan nak pakai baju matching. Colour pink. Lepastu kau bantah plan aku. Kau taknak baju pink sebab nanti bila tiba tiba terserempak dengan kawan kau, dengan baju warna pink corak bunga bunga, kau akan jadi bahan gelak bila jumpa member kau. Kau suggest pakai baju merah padahal baju merah dah pakai selalu. Kau cakap kalau masih jugak nak pakai baju pink baik tak payah! Okey bye aku nak balik. 
KFINE.


  • Suka kucing
Aku suka kucing. Tapi kau tidak. Aku bawak kucing masa nak jumpa kau. Aku taknak datang sorang sorang (ceh). Kau buat muka nenek kedut seribu sambil kata APA NI BAWAK KUCING. DAHLAH BULU GUGUR. BAWAK PERGI YUN NAM LA!


  • Agak pemalu.
Bayangkan kau ni manusia tak tau malu. Harini kau ajak aku pegi karaoke. Kat dalam tuh ada member kau. Kau ajak aku nyanyi sama dengan kau. Aku taknak. Kau paksa sampai aku terpaksa. Balik nanti aku niat nak cekik kau. Kau pilih lagu rock punya. Lagu tuh aku tak tau langsung. kau nyanyi ikut sedap hati kau je. Terpekik terlolong macam histeria. kawan kau dah buat muka =.="


  • Pandai bawak motor atau kereta. 
Kalau lori pun pandai, baguslah. Kalau aku nak beli peti sejuk, kau boleh tolong angkut guna lori. Dan.....peti sejuk tuh mestilah untuk aku simpan makanan. HAHA. Kalau tak pandai nak bawak apa-apa. Basikal punn -,- , nanti bini kau nak beranak, kau nak g hospital guna apa? Jalan kaki? Teksi? Itupun kalau ada. OH lupa! Ambulans. HAHA contoh macam apa -.-


  • Mesti memahami.
Aku suka BoBoiBoy. Aku suka merepek. Aku suka loyar buruk. Kau tak faham aku.
Aku sanggup cancel date semata-mata nak tengok BoBoiBoy episode baru (tu la siapa suruh date hari Ahad HAHA). Kau marah dan cakap... SEBAB BOBOIBOY JE KAU NAK CANCEL DATE. DAH AKU CUTI HARINI JE. MENCII LA!


  • Tidak bercita-cita kahwin lebih dari satu.
Sedih. Taknak cerita pasal kahwin lebih. muhuhuhu T.T
ceyh.


  • Tak menipu.
Tapi kalau menipu untuk kebaikan, takpe. Aku terima nikahnya.
Jangan kau menipu berkali-kali sudahlah. Contohnya, "Eh, nanti kita makan aiskrim kat Tutti Frutti. Kau kan suka makan aiskrim. Lepastu, kita pergi beli aiskrim batang, tulis nama dekat batang tu" :')


Tapi...


"Macam mana plan haritu? Jadi tak?"

"Err.. sorry ye. Aku ada hal harini." (Gaji tak terima lagi sebenarnya)


Seminggu berlalu...


"Jum pergi Tutti Frutti!"

"Alamak! Harini mak aku suruh teman dia pergi shopping! Lain kali jelah eh." (Gaji haritu dah guna untuk beli Galaxy Beam.)


******************************************



Kau janji nak nyanyi untuk aku sambil main gitar.

"Alamak, sorry lah! Aku sakit tekak ni uhukhukhuk (buat buat sakit tekak. Sebenarnya tak pandai main gitar.)


Ini contoh menipu dan mungkir janji.


  • Setia.
"Aku janji akan setia padamu hingga kepala aku sudah beruban habis dan memakai gigi palsu" (sampai tua la tuh)


Dua minggu kemudian...


"Maafkan aku sayang.. aku terpaksa tinggalkan kau! kekasih baruku sudah menanti!"

T.T Hope this will NOT happen to me.


  • Gurau tak bertempat (Tak suka.)
Harini kita pergi jalan-jalan kat tempat yang banyak pokok dan orang ramai. 

"EH BANYAKNYA POKOK! JUM KITA PANJAT POKOK!! KAU KAN TERER BAB PANJAT POKOK NI. DAPAT ANUGERAH PULAK TUH! ANUGERAH MEMANJAT POKOK KATOGERI WANITA 2009!" (sengaja cakap kuat kuat bagi semua manusia yang ada kat situ dengar.)

"Dapat anugerah ye..." (Tanggal kasut. Sedia nak baling ke muka kau)


  • Tidak bergurau dengan kasar.
One day kau ajak aku keluar makan. Kau bawak album gambar kau dari kau kecik sampai kau dah tau ABC tuh apa 123 tuh apa, dah pandai upload gambar kat Facebook, dah pandai post entry kat blog, dah pandai berbalas emel, dah pandai tengok BoBoiBoy kat TonTon... okey cukup.

"Eh! Hensem la muka kau pakai spec itam nih!!!"

"Hah? Itu kau kata hensem! Ambik nih! Hahhahahah!!!"

*tolak kepala aku* *sepak kaki aku*

Orang sekeliling tengok dengan perasaan hairan.

Dalam hati aku. "Tak gunaa!! Kau tunggu eh...". Tangan dah kepal penumbuk.


  • Tidak suka ngorat perempuan.
Kau main Facebook guna Tab. Sambil tunggu aku keluar  dari rumah. Tiba-tiba kau nampak awek cun melecun kat Facebook. Timbul penyakit gatal kau nak ngorat awek tuh. 

"Pwit. You ni cute la. Kenal boleh? I single lagi nih ;)"

Tekan send.

Aku kat belakang kau dah berapi-api.

  • Tidak suka memaksa.
"Kau mesti jumpa mak aku sekarang jugak!!"

"Eh, kau tak nampak ke aku ada kerja ni?!"

"Aku tak kira!! Kau kena jumpa jugak!!!"


Tetiba datang ofis serang aku.


  • Pandai memujuk.
"Jum! Kita tengok Tangled dengan adik aku! Jum, jum, jum!" (aku)

"Eh, taknaklah aku! Kau ni... dah tiga kali tengok Tangled. Tak boring ke?!" (kau)

"Alaaa... masa tu aku tengok sorang sorang. Kali ni aku nak ajak kau ngan adik aku :) ."

"Taknak! Cerita budak-budak! Kau tuh dah 22 tau tak?!"

"Alaaaaaaaaaaaaaaa.... boleh laaaaa..."

"TAK BOLEH!!!!!! BERAPA KALI AKU NAK CAKAP NGAN KAU NIHHH??!! DAHLAH CERITA TAHUN 2010!! KETINGGALAN ZAMAN LA KAU NI! SEKARANG NI ORANG TENGOK TWILIGHT SAGA BREAKING DAWN!"


Tiba-tiba aku kecil hati kau tengking aku.


"Okey..." 

Kau perasan nada suara aku berubah. Dalam hati kau nak minta maaf tapi, ego kau menghalang.

Dua hari, empat hari, enam hari, seminggu. Kau tak pujuk hati aku. Kau tak mintak maaf zahir dan batin.




  • Tak pengotor.
Kau duduk sebelah aku. Masa tuh aku tengah khusyuk tengok Fullmetal Alchemist kat laptop. Tiba-tiba KAU BERSIN LIMA KALI TANPA COVER MULUT HINGGA AIR LIUR KAU MELEKAT DI MUKA DAN LAPTOP AKU! EEEE!

  • Pandai buat lawak bagi aku senyum dan ketawa.
"Semalam kan, aku tengok cerita lawak. Hahaha. Kelakar tak cerita aku?"

"Yerr... kelakar =,="


  • Suka berkongsi cerita dan masalah kat aku.
"Semalam aku gaduh ngan adik aku. Disebabkan aku  ni abang, hmmm aku mengalah. Huhuhu."

"Eh, kenapa korang gaduh?"

"Gaduh awek siapa paling lawa."

Okay.


  • Tak menyimpan rambut panjang-panjang.
Nanti kau jalan dengan aku, orang akan cakap macam kakak ngan adik. Yang rambut panjang tuh, kakak. Yang pakai tudung, adik -_-


  • Matang.
"Eh, aku konfius la. Nak hantar adik aku pergi mengaji ke tengok BoBoiBoy. Dahlah harini BoBoiBoy episode akhir! Haish!!" (aku)

"Eh, tengok jela BoBoiBoy. Episode akhir tuhh!! Suruhla adik kau tuh tumpang kawan ke. Aku pun nak tengok jugak BoBoiBoy tuh!!"

Tak boleh pakai punya orang -_-

Nasihat yang baik.

"Eh, kau hantar jelah adik kau tu. Bukannya orang lain. Adik kau jugak. BoBoiBoy tuh kau boleh tengok kat TonTon kan."


Hahah... okey. Nanti sambung balik. Nak tengok Tangled jap. 

# THANKS TEEMO !!! #














No comments: